``

menerima TEMPAHAN mini cheese tart pelbagai perisa untuk majlis-majlis perkahwinan,hantaran,akikah,pertunangan

Wednesday, July 21, 2010

jagung oh jagung

ni ler kucing kesayangan ku omeng kojer dia lau lapar cari jagung,lau x dapat curi kat bawah tudung saji,kucing sapa ler ni ek.......???....aktivitinya setiap hari mengaru tak habis-habis....x leh lah lau bulu dia hinggap lalat ker,rimas katanya.....garu lagi....x henti-henti mengaru....mandikan sudah..siap bersabun dettol lagi tu,macam tu jugak feel dia....omeng-omeng....mcm x ada kerja lain......malam-malam memekak lau x dapat masuk rumah...habis semua tingkap nak dipanjatnya.....

keistimewaan kucing ni kan,dia boleh tenung jer tikus,tikus tu leh tersungkur depan dia...x percaya!!!!!!......satu hari tu kan tikus ni lalu ler atas loteng...omeng ni dari bawah tenung jer.....yang kitaorg 1 family ni tengok ler omeng...khusyuk betol tgk tikus tu berjalan...tiba-tiba...gedebuk!!...tikus tu jatuh betul2 depan omeng...besar pulak tu..aku rasa tikus tu bapak segala tikus lah....omen ni tak makan pun...tapi dibuat main jer.....playboy betol omeng ni...dah main tinggal jer macam tu ish2.....omeng2....sebenarnya kucing ni kitaorg jumpa masa ayah aku g amek cucunya kat sekolah...omeng ni tup2 masuk dalam bakul motor...ayah pun bawak balik elok jer duduk diam dalam bakul....tapi sekarang kitaorg test ler masukkan bakul...ek eleh...melompat keluar..x mau pulak......

selain itu,omeng ni pelik cikit,suka tangkap kaki orang yang berjalan...sapa2 lah..llagi2 kaki aku,geram tol..mujur aku tak jatuh tanggga,lau tak arwah ler aku..dengan memboyot2 ni,omeng boleh tangkap kaki aku kat tangga...selalu ler kena marah si omeng ni...skali dia majuk da...skrg x mau tangkap kaki orang g....axtvt dia mengaru jer ler.......hik2..ni ler omeng

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Myspace Cool Cards at WishAFriend.com

Terhibur jua hati ini walaupun dihiasi dengan warna-warna kerinduan

Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Apa yang buta ialah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa pertimbangan. Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu. Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan. Tangisan juga bukanlah pengubat cinta kerana ia tidak mengerti perjalananan hati naluri.

________________________________


Cinta itu tidak menjanjikan sebuah rumahtangga aman damai, tetapi penerimaan dan tanggungjawab adalah asas utama kebahagiaan rumahtangga. Cinta hanya sebuah keindahan perasaan. Cinta akan bertukar menjadi tanggungjawab apabila terbinanya sebuah rumahtangga.

__________________________________________

Berkasih sayang adalah suatu akhlak yang mulia. Oleh itu semai dan bajailah rasa kasih sayang dan cinta terhadap sesama insan, lebih-lebih lagi kepada Allah SWT kerana Allah terlalu kasihkan hambaNya lebih daripada seorang ibu mengasihi anaknya.


myspace graphics

myspace graphics

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMU
Yang kabur kerna jahilnya aku

Mengapa cintaMU tak pernah hadir
Subur dalam jiwaku
Agarku tetap bahagia
Tanpa cintaku tetaplah Kau di sana
Aku tanpa cintaMU
Bagai layang-layang terputus talinya

Telah ku mungkiri janjiku lagi
Walau seribu kali
Ku ulang sendiri
Aku takkan tempuh lagi
Apakah kau terima cintaku lagi
Setelah ku berpaling
Dari pandanganMU
yang kabur kerna jahilnya aku

Masihkan ada sekelumit belas
Mengemis kasihMU Tuhan
Untukku berpaut dan bersandar
Aku disini kan tetap terus mencuba
Untuk peroleh cintaMU
Walau ranjaunya menusuk pedih